پس از انتقاد و جنجال … واتساپ روشن می کند “حریم خصوصی شما امن است”


اقدام برنامه معروف پیام رسان WhatsApp برای به روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی باعث بحث و جدال بسیاری شده است زیرا ترس از نقض حریم خصوصی ، موج مهاجرت گسترده به سایر برنامه های پیام رسان مشابه پس از اینکه برنامه سبز کاربران را مجبور به توافق برای به اشتراک گذاشتن موارد مختلف کرده است ، ایجاد شده است داده های فیس بوک آنها ، در غیر این صورت حساب آنها از 8 فوریه حذف می شود.

در مورد جدید ، برنامه پیام رسانی متعلق به فیس بوک روشن شد و تأکید کرد که اگر از دو ویژگی اختیاری استفاده نکنید ، حریم خصوصی شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد. در بخش سQالات متداول ، WhatsApp گفت که سیاست حفظ حریم خصوصی جدید بر پیام های شما با دوستان و خانواده تأثیر نمی گذارد.

فقط حساب های تجاری

به گفته این شرکت ، به نقل از Business Insider در روز سه شنبه ، این به روزرسانی فقط بر پیام های ارسال شده به حساب های تجاری در برنامه پیام رسان محبوب تأثیر می گذارد ، که کاربر آن را به عنوان یک ویژگی اختیاری اضافه می کند.

وی همچنین توضیح داد که این برنامه که حدود 2.2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد ، رمزگذاری کامل پیام های شخصی را برای همه کاربران فراهم می کند. WhatsApp یا Facebook نمی تواند پیام های شما را بخواند یا تماس های شما را بشنود.

وی همچنین اضافه کرد که او دفتر خاطرات و پیام های مصرف کننده را نگه نمی دارد زیرا وی آن را “خطری برای حفظ حریم خصوصی و امنیت” می داند.

همچنین تأیید کرد که WhatsApp مخاطبین شما را با سایر برنامه های فیس بوک به اشتراک نمی گذارد.

در مورد آنچه این برنامه به اشتراک می گذارد ، WhatsApp گفت که داده هایی را در مورد نحوه تعامل شما با شرکت ها در برنامه آن به اشتراک می گذارد.

نمایش تبلیغات

علاوه بر این ، حساب های WhatsApp Business همچنین می توانند از بستر فروشگاه Facebook برای نمایش محصولات خود در برنامه محبوب استفاده کنند. اگر از شرکت هایی که از بستر فروشگاه استفاده می کنند خرید کنید ، داده های فعالیت بازاریابی شما با فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود و برای نمایش تبلیغات در سایت آبی و اینستاگرام استفاده می شود.

قابل توجه است که سیاست حفظ حریم خصوصی جدید واتس اپ برای به اشتراک گذاشتن شماره تلفن ، آدرس سرور و داده های تلفن همراه با فیس بوک که WhatsApp را در سال 2014 خریداری کرد ، پیش بینی کرده است و سیاست حفظ حریم خصوصی جدید نگرانی هایی را ایجاد کرده است. کارشناسان فن آوری و مدافعان حقوق و داده های مصرف کننده خصوصاً کسانی که با محافظت از داده ها سر و کار دارند و از تکرار بحران نشت داده ها می ترسند ، مانند بحرانی که فیس بوک را به تحقیقات فدرال ایالات متحده در زمینه مقیاس بزرگ سوق داد حوادث نشت داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *