راز جعبه سیاه … صاحب “Evergiven” علت جنایت را گزارش می کند


بیش از دو ماه پس از پایان بحرانی که شش روز متوالی جهان را به خود مشغول کرده است ، وکیلی به نمایندگی از شرکت ژاپنی صاحب کشتی غول پیکر کانتینر Evergiven آنچه را که این شرکت ادعا می کند در طی دادخواست بازداشت کشتی و ادعای جبران خسارت مالی که جرم ناشی از خطایی است که توسط سازمان ایجاد شده است.

ماجرا پس از آن آغاز شد که مقامات کانال سوئز 916.5 میلیون دلار غرامت مالی از شرکت چوی کیسن کشتی خواستند. احمد ابوعلی ، وکیل ، عضو تیم حقوقی شرکت ژاپنی ، در بیانیه ای به رویترز توضیح داد که درخواست دولت برای جبران خسارت او را ملزم به اثبات اشتباه می کند. به گفته وی کشتی که تا به امروز ثابت نشده است.

وی همچنین گفت که نشانه هایی وجود دارد که علت این حادثه اشتباه مقامات بوده است ، که به کشتی اجازه می دهد از شرایط نامساعد جوی عبور کند ، که باعث جرم آن می شود ، بر اساس اظهارات وی.

جعبه سیاه گفتگو را آشکار می کند

وی افزود: تیم دفاع یک برگ خالی حاوی سوابق جعبه سیاه کشتی را در اختیار دادگاه قرار داده است که نشان می دهد اختلاف نظر بین دو نفر از رانندگان کانال و مرکز کنترل اداره کانال در مورد ورود کشتی به مسیر طوفانی است.

وی همچنین تأیید کرد که وکلا به دادگاه اطلاع داده اند که کشتی باید با دو طناب کشی (دو طناب کش) مناسب با توجه به اندازه کشتی همراه شود ، اما این اتفاق نیفتاد.

شرکت عمومی کانال سوئز بارها هرگونه تخلف را رد کرده است ، اما در مورد اخبار جدید توضیحی نداده است.

این شرکت ژاپنی انتقاد می کند

ابوعلی در مورد تصمیم بازداشت کشتی پس از حادثه در دریاچه ای واقع در بین قسمت های شمالی و جنوبی کانال الوری ، گفت که تیم وکلا این تصمیم را نادرست دانستند و نقص قانونی آن را تحت تأثیر قرار داد و اظهار داشت که این تصمیم شامل ظروف و کالاهای موجود در کشتی است ، اگرچه متعلق به شرکت ژاپنی نیست.

وی افزود كه این تیم به دادگاه تخصصی اطلاع داده اند كه اقدامات انجام شده توسط مقامات بازیابی كشتی كشتی به معنای صحیح حقوقی عملیات امداد و نجات نبوده و از این رو مقامات حق ندارند به قول وی پاداش نجات را مطالبه كنند.

و وی فکر کرد که این یکی از تعهدات بدنه تحت قرارداد راهنمایی و رانندگی است.

وی همچنین فاش كرد كه وكیل شركت ژاپنی از دادگاه خواسته است 100 هزار دلار غرامت مالی موقت از مقامات كانال سوئز برای توقیف كشتی و نابودی آن دریافت كند.

ناظران گفتند دادگاه تصمیم گرفت جلسه را به روز یکشنبه موکول کند تا حکم صادر شود.

شایان ذکر است که شرکت عمومی کانال سوئز مرتبا مرتکب هرگونه تخلف شده است ، اما در مورد اخبار جدید توضیحی نداد.

جهان 6 روز تماس می گیرد!

قابل ذکر است که کشتی “Evergiven” که یکی از بزرگترین کشتی های کانتینر دار جهان محسوب می شود ، در کانال سوئز پهلو گرفت و به دلیل وزش شدید باد در 23 مارس باعث ایجاد اختلال در ترافیک دریایی شد و این بحران 6 روز به طول انجامید. که منجر به خسارات اقتصادی زیادی شد.

علاوه بر این ، بخش تجدیدنظر دادگاه اقتصادی اسماعیلیه بررسی ادعای مقامات کانال سوئز را برای ایجاد توقیف ایمن کشتی و تصمیم گیری در مورد ادعای خسارت مالی آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *