[ad_1]
دبیرکل آژانس توسعه صادرات عربستان ، فیصل بن سعد البدا ، بر اهمیت سفر سلطان هیاتم بن طارق سلطان به پادشاهی عربستان برای بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های تقویت آنها در همه زمینه ها تأکید کرد. برای تحقق آرزوهای خود ، این سفر را یکی از مهمترین فرصتها برای تحکیم روابط بین دو کشور در سطوح مختلف سیاسی ، به ویژه اقتصادی و تجاری می دانند.
البدا در مصاحبه ای با العربیه به عمق روابط میان پادشاهی و سلطنت عمان اشاره کرد ، زیرا دو کشور دارای روابط مذهبی ، عرب گرایی و حسن همجواری هستند و با توافق نامه اقتصادی خلیج فارس متحد می شوند. منطقه تجارت ایجاد شده است.
وی معتقد است که بندر مستقیم زمینی بین دو کشور باعث افزایش صادرات عربستان به سلطنت می شود ، توضیح می دهد که 30 درصد صادرات در حال حاضر از طریق زمین ، 50 درصد از طریق دریا و مابقی از طریق فرودگاه انجام می شود.
گزارش شده است که مقدار سال گذشته صادرات نفت عربستان به سلطنت عمان بالغ بر 3،602 میلیارد ریال بوده استدر بالای لیست برجسته ترین بخشهای صادراتی: بخش مواد غذایی به ارزش 1 089 میلیارد ریال ، سپس بخش مصالح ساختمانی به ارزش 876 میلیون ریال ، و سپس بخش مواد شیمیایی و پلیمرها به ارزش 502 میلیون ریال.
وی خاطرنشان کرد: فرصت های صادراتی بسیاری در بازار عمان وجود دارد ، به ویژه در بخشهای مصالح ساختمانی ، مواد غذایی ، داروها و کالاهای مصرفی با دوام ، که صادرکنندگان سعودی می توانند از آنها بهره مند شوند.
البادا خاطرنشان کرد: صادرات سعودی دائماً در تلاش برای افزایش درصد صادرات غیرنفتی است و از صادرکنندگان حمایت و انگیزه می کند ، مانند اجرای برنامه تقویت صادرات سعودی برای تشویق شرکت های سعودی برای ورود و گسترش بازارهای صادراتی ، این برنامه 9 مشوق را فراهم می کند که با تعهدات پادشاهی در قبال سازمان تجارت جهانی سازگار است. این مشوق ها بخشی از هزینه های شرکت های سعودی در مراحل مختلف فعالیت های صادراتی خود را پوشش می دهد ، زیرا این مشوق ها برای کمک به شرکت های سعودی در ایجاد توانایی های خود ، بهبود رقابت و گسترش دامنه جهانی آنها طراحی شده است.
البادا با راه اندازی “صادرات عربستان” به تلاش های عربستان سعودی برای تشویق ورود محصولات سعودی و افزایش رقابت آنها ، به گونه ای که نشان دهنده موقعیت محصول عربستان است و برای کمک به اقتصاد ملی ، تأکید کرد. ، ناشی از برنامه ملی توسعه صنعتی و تدارکات ، یکی از بزرگترین برنامه های چشم انداز برای توسعه پادشاهی تا سال 2030.
“ساخت عربستان سعودی” چشم انداز خاصی را اتخاذ می کند تا محصولات و خدمات ملی را به گزینه مطلوب در بازارهای محلی و بین المللی تبدیل کند و برنامه با توجه به پیام خاصی که متعهد به ایجاد هویت تجاری معتبر برای ملی پوشان است ، برای دستیابی به این هدف کار می کند محصولی است که کمک می کند تا اجزای آن را معرفی کند و تقاضا برای آن را افزایش دهد.
برنامه “ساخت عربستان سعودی” برای دستیابی به اهداف اصلی حمایت و تبلیغ محصولات ملی ، به ویژه یکسان سازی تصویر ذهنی محصولات ملی ، تحریک صنایع محلی به روشی متفاوت و مشخص با تحریک کارایی محصول عربستان و بهبود قابلیت صادرات آن در سراسر جهان. از طرف دیگر ، هدف این برنامه افزایش سهم مصرف محلی است. از نظر سرمایه گذاری ، هدف این برنامه این است که بخش صنعتی را به عنوان اولین گزینه برای سرمایه گذاری قرار دهد و با غلبه بر موانع و ایجاد انگیزه های لازم برای جذب سرمایه گذاری مستقیم به آن ، اعتماد سرمایه گذاران به این بخش را افزایش دهد.
در پایان ، البدا گفت که در زمانی که پادشاهی در تلاش است تا اهداف توسعه خود را مطابق با چشم انداز 2030 پادشاهی تحقق بخشد ، دستیابی به تنوع اقتصادی نکته اصلی برای تحقق بخشیدن به چشم انداز است.
تنوع اقتصادی مبتنی بر افزایش سهم بخشهای غیرنفتی در درآمد ملی پادشاهی و در نتیجه افزایش صادرات غیرنفتی است.
در این زمینه ، اهمیت سازمان توسعه صادرات عربستان و نقشی که به عنوان نهادی مسئول افزایش صادرات نفت عربستان و گشودن به بازارهای جهانی به آن سپرده شده است ، زیرا صادرات عربستان از همه توانایی ها و تلاش های خود برای کمک به افزایش درصد صادرات نفت از 16٪ به 50٪ از ارزش کل تولید. بخش غیر نفتی محلی ، مطابق با چشم انداز بلند پروازانه پادشاهی.
[ad_2]